10 august 1482/2023 - Carpinenii renăscuți dintr-o iubire
În timpul guvernării ţărăniste, între anii 1928 şi 1931, Ştefan Holban a deţinut funcţia de prefect al județului Lăpuşna. Cinstea, dreptatea, demnitatea şi corectitudinea au fost calităţi ce‑l caracterizau în totalitate pe Ştefan Holban.
Răsunătoare nu doar în Basarabia ci în întreaga Românie a fost acţiunea sa de restituire la Ministerul de Interne a 1,1 mil. lei din cele 1,8 mil. lei alocate din fondu‑rile secrete, destinate pentru alegerile din 1928 şi pentru care nu se cerea prefectului să prezinte acte justificative. Acest caz de corectitudine, dar şi altele, l‑au determinat pe istoricul Alexandru Bol‑dur să‑l caracterizeze pe Ştefan Holban ca om sincer şi de o corectitudine ireproşabilă.
În această perioadă a fost construită Șoseaua națională Chișinău-Hâncești-Leușeni, ce permitea legarea Chișinăului cu capitala țării București.
Fiind atras de locul de naștere, Ștefan Holban inițiază proiectul construcției șoselei Lăpușna - Cărpineni, făcând posibil astfel conectarea Cărpineniilor la șoseaua națională Chișinău-Leușeni-București. Șoseau lăpușna - Cărpineni cu o lungime de 14 km a fost finistă ân 1936, când au fost alocți 337.810 lei pentru finisarea împietruirii a ultimilor 5 km.
În anii 60 ai s.XIX, a fost construită o nouă șosea pe traseul Lăpușna - Cărpineni, dintre care cca jumătate trece pe fosta șosea construită între 1920-1936, iar cealaltă jumătate a fost construită la cca 5-10 m mai jos de vechea șosea.
Tot în 1936 s-a început construcția șoselei în comuna Cărpineni în lungime de 1,690 km. S-au executat 500 m.l. de terasamente.Valoare lucrărilor executate în bani și prestație este de 130.809.